Een 8 voor dienstverlening? Alleen met een 8- voor de woning.

Om een 8 voor dienstverlening te scoren, dient de woning met minimaal een 7,8 te worden beoordeeld. Zo blijkt uit een grootschalig onderzoek dat we onder onze huurders hebben uitgevoerd. Er is een causaal verband tussen de beoordeling van de woning en onze dienstverlening.

Gelukkig beoordeelt slechts 3% van de huurders hun woning met een rapportcijfer lager dan 5. Deze zelfde groep geeft onze dienstverlening een 4,7.  47% kent de woning een cijfer tussen 5 en 8 toe. Onze dienstverlening scoort dan een 6,4. De helft van onze huurders is met een 8 of hoger dik tevreden over hun woning. Onze dienstverlening waarderen zij met een 7,1.

Sturen op huurderstevredenheid

Huurders die ontevreden zijn over hun woning, geven dus een minder goede beoordeling voor de dienstverlening van de vastgoedmanager. Dat is een belangrijke conclusie, omdat steeds meer opdrachtgevers sturen op de huurderstevredenheid. Daarbij gaat het om meerdere factoren, zoals de beoordeling van de omgeving, de woning en de dienstverlening. Het onderzoek van vb&t wijst uit dat als een opdrachtgever streeft naar een 8 voor de kwaliteit van de dienstverlening, de minimale kwaliteit van de woning een 7,8 dient te zijn. Kwaliteit heeft in dit verband niet per se te maken met luxe of kostbaarheid, maar ook met aspecten als flexibiliteit en zekerheid.

 

 



Waarmee kunnen
wij u helpen?

Vul het contactformulier in op onze contactpagina en onze
mensen zullen zo spoedig mogelijk uw vraag beantwoorden.