Over vb&t

Samen Succesvol

Alle medewerkers van vb&t vormen de kritische succesfactor om onze missie te doen slagen. Zij bepalen immers hoe relaties onze dienstverlening ervaren. vb&t biedt hun een stimulerende en inspirerende werkomgeving, waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling. Dat is ook wat wij van elkaar verwachten. Dat iedereen proactief is, met eigen initiatieven komt en zijn of haar verantwoordelijkheid neemt.

Wij ondernemen graag met vastgoed en zien een uitdaging in het ontdekken en bewandelen van nieuwe wegen. vb&t biedt ruimte en de vrijheid om te ondernemen, vanuit eigen kracht en expertise. Op eigen wijze, maar uiteraard wel binnen de kaders die ons als groep kenmerken. In de snel veranderende vastgoedwereld hebben wij collega’s nodig die verandering omarmen, in plaats van zich daartegen te verzetten. Die bereid en in staat zijn van fouten leren. Mensen die niet reageren met ‘ja maar …‘ maar met ‘ja en …’. Daarop zullen wij sturen en selecteren, om onze organisatie en onze dienstverlening toekomstbestendig te houden.

Geschiedenis

vb&t Groep is opgericht in 1967 en is ontstaan uit een toenmalige samenwerking van Verbeek uit Nijmegen en De Bruyn en Tak welke twee organisaties middels samenwerking een nieuwe beheerorganisatie in Eindhoven zijn gestart. De naam vb&t is een afkorting van de twee oprichtende bedrijven. Enkele jaren na oprichting is vb&t als zelfstandige organisatie door gegaan.

In aanvang was vb&t enkel gericht op het beheren en verhuren van woningen en commercieel vastgoed en het beheren van Verenigingen van Eigenaren. Vanuit de full service gedachte zijn daar makelaars activiteiten voor aan- en verkoop van woningen aan toegevoegd. Na meer dan 50 jaar maken deze activiteiten nog steeds deel uit van het dienstenpakket. In de afgelopen 25 jaar heeft vb&t zich met de volgende milestones verder ontwikkeld tot een landelijke speler in vastgoed dienstverlening:

  • 1998 opening van een tweede vestiging in Helmond
  • 2001 oprichting vb&t Project management
  • 2003 overname van de vestiging van Dynamisch ABC in Eindhoven
  • 2005 oprichting Trudo/vb&t Makelaars
  • 2007 overname van RSP Wonen in ’s-Hertogenbosch
  • 2013 overname DOS vastgoedmanagement in Maastricht
  • 2014 overname stedelijk wonen en opening vestiging Enschede en Winterswijk
  • 2015 oprichting vb&t Brandveiligheid & Milieu
  • 2016 overname VvE-bedrijf woningstichting Portaal en opening kantoor Arnhem en Utrecht
  • 2016 oprichting ERA v&t Makelaars
  • 2018 samenwerking met Zeilstra Vastgoedmanagement en Zeilstra VvE-beheer vestiging Den Haag
  • 2018 oprichting EASIE.nu
  • 2019 opening kantoor Amsterdam
  • 2020 overname Huisportaal.nl BV
Organisatiecompetenties vb&t

Relatiegericht: je verdiept je in de wensen en behoeften van onze klanten, opdrachtgevers en collega’s en denkt en handelt primair altijd vanuit hun belang. Je hebt oprecht aandacht voor hen en streeft naar win-win situaties, als voorwaarde voor een bestendige relatie. Je bent makkelijk bereikbaar en aanspreekbaar en doet er alles aan om bureaucratie te vermijden.
Afspraken nakomen: je zegt wat je doet en doet wat je zegt. Je doet er alles aan om relaties tevreden te stellen, maar geeft daarbij duidelijke kaders aan. Deze duidelijkheid resulteert in het integer en gedegen zijn.
Samenwerken: je neemt het initiatief tot samenwerken/overleggen en stelt het gezamenlijk resultaat boven het eigen resultaat. Je denkt actief mee met de ander om behoeften en wensen te vertalen naar oplossingen en je speelt informatie en ervaringen die voor anderen van belang zijn tijdig door.
Ondernemerschap: je zoekt, ziet, creëert en benut kansen en zoekt proactief naar verbeteringsmogelijkheden en draagt uit eigen beweging nieuwe of andere werkwijzen, voorstellen en oplossingen aan. Je neemt hierin het voortouw en onderneemt actie buiten hetgeen gevraagd wordt. Je bent vernieuwend, met lef maar beheerst.

Leuke weetjes waar wij super trots op zijn
  • Onze medewerkers scoorden het werken bij vb&t in 2019 gemiddeld met een 7,8!
  • 95,2% van onze medewerkers ervaart een goede samenwerking met de collega’s op de afdeling en wel 93,1% ervaart een goede werksfeer op de afdeling!
  • 96,8% van al onze medewerkers vindt vb&t een leuk bedrijf om voor te werken!
  • Ruim 93% van onze medewerkers voelt zich thuis bij vb&t!
  • Maar liefst 91,5% van onze medewerkers heeft vertrouwen in de manier waarop vb&t geleid wordt!

Kijk voor meer informatie op de websites van onze bedrijfsonderdelen: vb&t Groepvb&t Vastgoedmanagementvb&t Verhuurmakelaarsvb&t Makelaarsvb&t Brandveiligheid & Milieuvb&t Projectmanagementvb&t VvE Dienstenvb&t zorgvastgoedvb&t verzekeringen en vb&t Capital Markets. Vergeet tenslotte onze samenwerking in Den Haag niet met Zeilstra vb&t Vastgoedmanagement en Zeilstra vb&t VvE Diensten.